2014. július 7., hétfő

Nemez hajbavaló, nemez hajgumi

Első nemezelt motyóimat a visnyeszéplaki gyapjútáborban készítettem a minap, meseszép környezetben.
A tábor fantasztikus volt, nagyon köszönjük a Bariska családnak, és az Éden Egyesületnek.
A gyapjútáborban tanultakat, a gyapjúfeldolgozás, fonás, kártolás, nemezelés alapjait megosztom itt - csak azt tudom, amit én is tanultam, ezért a további kiegészítéseket szívesen fogadom.

A nemez hajgumit, hajbavalót kétféleképpen készíthetjük, ahogyan azt a csodálatosan fantasztikus dolgokat nemezelő Cilitől (Mihály Cecília) tanultam: 
1.  Egy hajgumi köré nemezeljük a félbehajtott gyapjúszálakat, ebből lesznek a hosszú csíkok, illetve a kis golyócskákat. (Ez a nehezebb)
2. Elkészíttettem a színes csíkokat és a golyókat, ezután egy kalapgumit belefűztem nagy lyukú tűbe, erre fűztem fel sorban mindent. A gumit kétszer fűztem át, a végét igyekeztem elrejteni.
Nemez hajgumi
Nemez hajgumi
Nemez hajgumi
Nemez hajgumi